top of page

KOÇLUK TABANLI 
KOLEKTÄ°F ve Ä°NTERAKTÄ°F
ÖÄžRENME MODELÄ°

Kolektif çünkü; katılımcılar birbirlerinden öÄŸrenir, etkileÅŸimde bulunur ve böylece kiÅŸisel ve profesyonel anlamda birbirlerini daha yakından tanırlar. 

​

Ä°nteraktif çünkü; katılımcılar “dinleyici” konumunda olmak yerine aktif katılım göstererek uygulamalara dahil olur, sorular sorar, analiz eder, fikirler beyan eder ve öÄŸrenilen konuları tekrar uygulamaya dökerler.

​

Koçluk çünkü; katılımcıların potansiyellerini keÅŸfetmelerini, performanslarını artırmalarını ve bu sayede hedeflerine ulaÅŸmalarını saÄŸlar.

image.png
​

- Katılımcılara ihtiyaç ve bu ihtiyacın karşılanması durumunda ortaya çıkacak deÄŸiÅŸimin olumlu etkileri ile ilgili farkındalık kazanmaları saÄŸlanır.

​

- Bu deÄŸiÅŸimin yaratılabilmesi için katılımcıların kendilerine, birbirlerine, kuruma ve bu yolculuÄŸa onlarla birlikte çıkacak olan eÄŸitmenlerine güven duymaları saÄŸlanır.

​

- DeÄŸiÅŸim ve geliÅŸim için gerekli motivasyonu oluÅŸturarak öÄŸrenme yolculuÄŸuna birlikte çıkmaya karar vermeleri saÄŸlanır.

image.png
image.png

Koçluk DesteÄŸi: Katılımcıların öÄŸrenme hedefleri kapsamında iÅŸbirliÄŸi yapmalarını ve potansiyellerini ortaya çıkararak ortak hedefe en efektif ÅŸekilde ulaÅŸmalarını destekleyen aÅŸamadır. 
 

Deneyim: Katılımcıları eÄŸitim konusu dahilinde egzersiz ya da uygulama ile (simülasyon, drama, çizim vb.) öÄŸrenme sürecine baÅŸladığı aÅŸamadır.
 
Çözümleme: Deneyimden yola çıkarak çözümlemeler yapılan, duygu ve düÅŸüncelerin ifade edildiÄŸi, tecrübe paylaşımında bulunulan, sonuçların analiz edildiÄŸi aÅŸamadır.

​

Bilgi: Dünyada kabul görmüÅŸ araÅŸtırmalar, modeller, teoriler, istatistikler gibi bilimsel veriler sunulur. Bu veriler ile katılımcıların çözümlemelerinden çıkan deÄŸerlendirmeler arasında baÄŸ kurduÄŸu aÅŸamadır.

image.png

Ä°ntermodel Transfer: Katılımcıların ÅŸu ana kadar ki öÄŸrenme sürecinde edindikleri deneyim, fikirler ve bilimsel verilerden yola çıkarak tekrar bir sınama uygulamasına girdikleri aÅŸamadır.

​

DeÄŸiÅŸim Adımı: ÖÄŸrenme süreci ile kendi gerçeklikleri arasında iliÅŸki kurdukları, deÄŸiÅŸime doÄŸru adım atılan aÅŸamadır. Her bir katılımcı/departman yaÅŸadığı farkındalık sonucu neleri deÄŸiÅŸtirmesi gerektiÄŸiyle alakalı adımlar belirler.

​

Ä°rade: Belirlenen deÄŸiÅŸim adımının sürekliliÄŸinin saÄŸlanması ve bir alışkanlığa dönüÅŸmesini saÄŸlamak için ihtiyaç duyulan motivasyonun oluÅŸturulduÄŸu aÅŸamadır.

image.png

DeÄŸerlendirme & Etki Analizi: Bu süreç uygulanan programın ne kadar etkili olduÄŸunu belirleyerek yapılan çalışmaların sonuçlarını deÄŸerlendirildiÄŸi aÅŸamadır. Bu aÅŸama aynı zamanda gelecekteki planlamalara rehberlik etme amacını taşır.

bottom of page